Suoraan sisältöön

Tiedotteet ja uutiset

Maakunta linjaa tietä ulos koronakriisistä

27.05.2020

Etelä-Savon maakunnan selviytymisfoorumi muodosti tilannekuvaa pandemian vaikutuksesta maakunnan talouteen, yrityksiin ja työvoimaan. Nyt tärkeintä on suunnata katseet eteenpäin ja reagoida tilanteeseen oikealla tavalla.

Alueellistaminen tuo uusia mahdollisuuksia Etelä-Savoon

27.05.2020

Valtio on uudistamassa alueellistamisen strategiansa. Strategian yhtenä johtavana ajatuksena on digitaalisuuden tuoma työelämän muutos. Digitaalisuus tuo valtion tehtävien monipaikkaiseen ja paikkariippumattomaan hoitamiseen uusia mahdollisuuksia.

Järjestöt ovat lähellä kriisin aikana ja jälkeen

20.05.2020

Suomi avautuu asteittain, vaikka poikkeustila jatkuu. Kriisi on vauhdittanut järjestöjen digiloikkaa - kasvokkaiset kohtaamiset ovat vaihtuneet puhelin- ja chat-palveluun ja verkon kautta tapahtuvaan tukeen. Etelä-Savon yhdistykset kertovat, että ihmisiä on palveltu lähes yhtä vilkkaasti kuin ennen. Tulevaisuudessa yhdistykset löytyvät helposti maakunnalliselta järjestöjen yhteystietoalustalta.

Maakuntahallituksen kokoustiedote 18.5.2020

19.05.2020

Etelä-Savon maakuntahallituksen kokous pidettiin maanantaina 18.5.2020 sähköisen etäyhteyden välityksellä. Maakuntahallitus esittää Varastokirjastoa ja massadigitointia Mikkeliin sekä Luonnonvarakeskuksen ja korkeakoulutoimintojen vahvistamista maakunnassa.